Het jaar (2019) van Crazylabels

Het jaar (2019) van Crazylabels

Als een klein visje tussen de haaien. Zo voelde het toen Crazylabels in 2018 begon. Toch wisten we goed waar we aan begonnen. Geen gemakkelijke klus, maar met de juiste visie en doelstelling zijn wij van start gegaan. 2019 was een bewogen jaar. Het ging zeker niet van een leien dakje, maar we kijken met een postief gevoel terug. Overname Labelstickers.nl

De champagneglazen stonden nog niet droog in de kast, of Crazylabels mocht het glas in januari 2019 alweer heffen. De nieuweling uit het oosten van Nederland had in één klap 5000 klanten erbij plus een enorme voorraad. Hiermee vervaagde de status van klein visje en mocht Crazylabels zich een echte speler in de markt noemen. De overname van Labelstickers was een duwtje in de rug, maar ook gelijk een solide basis van vaste klanten.

Nieuwe leverancier

Al snel kwam Crazylabels erachter dat de vraag naar etiketten zo groot was, dat we niet afhankelijk wilden zijn van één partij. Het eerste kwartaal voerden we veel gesprekken met nieuwe partners. Het is vanzelfsprekend dat de kwaliteit goed moet zijn, maar levertijd is in deze 24-uurs economie ook erg belangrijk. Het is niet wenselijk dat een klant langer dan 24 uur op zijn bestelling moet wachten. Waar kansen liggen, pakt Crazylabels ze op.

Wij streven ernaar dat onze klanten binnen 24 uur hun bestelling in handen hebben
Nieuwe website

Wat direct hoog op het lijstje stond was een overzichtelijke website. Dit is één van de redenen dat Crazylabels geen 20.000 producten op de website heeft staan, maar het beperkt tot ongeveer vijftig producten. De absolute bestsellers verkopen wij. Dit wil niet zeggen dat Crazylabels geen andere producten verkoopt. Het basispakket is sterk en goed vindbaar. Door onze analytische achtergrond weten wij welke producten de bestverkochte producten zijn en welke we altijd op voorraad moeten hebben. Bestelgemak en klantvriendelijkheid zijn de sleutelwoorden van Crazylabels. Een klant mag niet langer dan tien seconden zoeken naar zijn product en moet zijn bestelling binnen twee minuten kunnen plaatsen en betalen. Dit past binnen onze visie en kijk op de markt. Verbetering van de website is een continu proces. Zo verwachten wij ook in 2020 een grote verbeterslag te slaan. Een nieuwe website staat dan ook bovenaan onze to do-list voor 2020.

Bestelgemak en klantvriendelijkheid zijn de sleutelwoorden van Crazylabels.
Crazylabels gaat de grens over

Halverwege 2019 is Crazylabels begonnen met adverteren in België. In eerste instantie om te proeven van de markt: hoe ligt ons product in de markt? Wat vinden onze buren van de website? En welke producten zijn er populair? Al snel kwamen we erachter dat er buiten Nederland een enorme markt is die behoefte heeft aan Dymo-labels en verzendetiketten. We besloten dan ook snel om te investeren in nieuwe systemen en in een nieuwe website. Een doel was om het domein .be op te zetten, dat is gelukt! In 2020 laat Crazylabels meer van zich zien en horen op de Europese markt.

Nieuw pand en personeel

Omdat de vraag steeds groter werd, werd ook de voorraad steeds groter. Met in het achterhoofd dat de 24-uurs levering een must is, moest Crazylabels ervoor zorgen dat zij haar klanten goed kon blijven bedienen. Een groot deel van de groei hebben we te danken aan onze marketingformule. Twee gedreven en ervaren marketeers stonden dag en nacht klaar om mee te bouwen aan het succes van Crazylabels. Tegen het einde van 2019 besloten we om een pand te huren met extra ruimte voor opslag en kantoor. In september namen we de eerste full-time medewerker aan. Zij zorgt ervoor dat alles netjes verstuurd wordt en staat daarnaast onze klanten te woord. Dit zorgt ervoor dat we onze service kunnen waarborgen.

Record naar record

Zoals elk bedrijf hadden ook wij een doelstelling. Naast NPS (Net promoter score) van 70, oftewel een klantevredenheid die ongekend hoog is, hadden we ook een omzetdoelstelling. In het begin van het jaar leek dit vrij vors en bijna onhaalbaar. September 2019 zaten we op deze doelstelling en halvewege december 2019 verdubbelende we deze nog eens. Dat we op onze topdag vrijdag 29 november 2019 (Blackfriday) meer dan honderd pakketten verstuurden, hadden we begin 2019 niet kunnen bedenken.

een topdag met meer dan honderd pakketten.
Wat 2020 ons gaat brengen

Met het Crazylabels-team zijn we al een tijdje bezig om alles uit te werken voor 2020. Vol vertrouwen en met enorm veel energie zit het komende jaar vol nieuwe uitdagingen. Wij kunnen niet wachten om het volgende te realiseren:

  • Nieuwe website;
  • Live in drie Europese landen;
  • Groei van 150% t.o.v. 2019;
  • NPS (Klanttevredenheid) van 70;
  • Twee nieuwe productcategorieën;
  • Meerdere bezorgopties.
Wij hebben zin in 2020! Wij hopen jij ook. Namens het hele team van Crazylabels willen we iedereen bedanken voor een topjaar en staan wij ook in 2020 weer voor jullie klaar!

Waar ben je naar opzoek?

Winkelmand