Crazylabels gaat de grens over

Crazdylabels cross border Crazylabels gaat de grens over. Na een succesvol jaar in Nederland heeft Crazylabels besloten om Europa te veroveren. Na een korte testperiode in België verwacht Crazylabels begin 2020 haar deuren te openen in drie landen over de grens. Het ontstaan van Crazylabels

Met de vraag, wat heeft elk bedrijf nodig en is niet seizoensgebonden is Crazylabels in mei 2018 ontstaan. Na de livegang van Crazylabels in mei was het maanden stil. De website stond, er was geinvesteerd in voorraad, het idee was doordacht, maar er kwam geen order binnen. Maandenlang werd er gewerkt aan de website, om vindbaar te zijn in google. Social media werd ingezet en er werden flink wat kosten gemaakt. Het duurde maanden voordat de eerste order binnenkwam en precies op dat moment waren wij op vakantie. Lichtelijk in paniek wilden we toch aan de verwachting voldoen die we schiepen via de website; namelijk binnen 24 uur versturen.

Het duurde maanden voordat de eerste order binnenkwam
Toen kwam het besef, als je wilt opvallen in deze markt moet je stapje extra zetten. Het pakketje werd ondanks de vakantie dezelfde dag persoonlijk gebracht. De eerste vaste klant was binnen. Dolenthousiast en verbaasd werd er gereageerd waardoor de visie van Crazylabels werd aangepast. Verwonderen, een stapje extra voor de klant, zodat je als kleine speler opvalt bij de klanten die je kan binnenhalen. Er werd meer gefocust op verkoop. Bij de klant langs, horen waar de behoefte ligt en hierop inspelen. Zo begonnen de orderstroom in september 2018 te lopen. Wekelijks kwamen er een aantal orders binnen. Het geld wat binnenkwam werd direct geïnvesteerd in marketing. Het jaar werd afgesloten met een omzet van een paar duizend euro. Er moest wat gebeuren, wil Crazylabels succesvol worden en meespelen in de markt. Zo kwamen wij in gesprek met een concurrent die de markt te lastig vond en zijn bedrijf wilde verkopen. Hier kom je voor een lastige keus, een concurrent die afhaakt in een lastige markt en bij overname moet er een investering worden gedaan. Uiteindelijk werd er voor het tweede gekozen. Doorinvesteren, kennis van de branche meepikken, een bedrijf met meer dan 5.000 klanten en een voorraad. Het was een gok, maar al snel bleek dat we de juiste keuze hadden gemaakt. Maand op maand was er een groei wat uiteindelijk resulteerde tot meer dan 500 orders per maand. Crazylabels ging van de 3de divisie zondag naar 1ste divisie.
Het resulteerde tot meer dan 500 orders per maand

Wat doet Crazylabels?

Met de vraag wat heeft elk bedrijf nodig en wat is niet seizoensgebonden is Crazylabels begonnen in de verzendlabels. Er is een enorme markt in Dymo, Brother, Seiko en Zebra-labels. De originele labels zijn enorm prijzig. Prijzen kunnen op lopen tot €30,- per rol, terwijl dit een product is dat dagelijks gebruikt wordt binnen elk bedrijf. Verzend je pakketten, dan kies je voor Zebra-verzendetiketten. Verstuur je veel post dan kies je voor een Dymo 99012 adresetiket. Etiketteer je producten, potjes of gebruik je barcode-etiketten, Je kan het zo gek niet bedenken of er komt een etiket op. 1% van de West-Europese markt is goed voor honderdmiljoen euro omzet als het gaat om etiketten, waar klanten te vaak nog teveel voor betalen. Zo heeft Crazylabels leveranciers in Europa en in Nederland. Naast dat wij weten wat de bestverkochte etiketten zijn en deze op voorraad hebben, werken we ook met leveranciers samen om een levertijd van één werkdag te kunnen garanderen. Crazylabels levert etiketten en labels uit voorraad, tegen een eerlijke prijs. Of een klant nu één of duizend rollen besteld, wij zorgen ervoor dat de klant de scherpste prijs heeft.

Waarom Crazylabels?

In een markt die enorm verandert zien wij de behoefte en de wensen van de klant. Niemand wil meer weken of dagen wachten op zijn bestelling. Vandaag besteld morgen in huis. Hier spelen prijs en kwaliteit een grote rol. De consument zoekt nou eenmaal naar de beste prijs, maar verwacht ook een degelijk product. Wij staan voor zowel prijs als kwaliteit. In een markt als deze is dat maar op één manier haalbaar. Zorg dat je klant een vaste klant wordt. Een nieuwe klant kost namelijk al snel €50,-. Op je eerste order maak je daarom geen winst. Maak je een goede eerste indruk, verwonder je, dan zorg je ervoor dat je klant een vaste klant wordt. Dit is de enige manier voor een succesvolle webshop.

Zorg dat je klant een vaste klant wordt
Na een jaar komt 75% van onze klanten binnen drie maanden terug. Wij geloven dat je samen met je klant een bedrijf bouwt. De klant moet centraal staan en je team moet hierop ingespeeld zijn. De cirkel medewerker, klant, bedrijf moet kloppen. Niemand neemt een adreslabel of verzendetiket mee in de begroting. Het mag daarom niet teveel kosten. De grens over Wauw, een tevreden klant. Hier worden wij gelukkig van. Zeker als we terug kunnen kijken op een succesvol jaar in Nederland. We hebben daarom besloten om te gaan proeven bij de buren. Hoe wordt er hier gereageerd op onze formule? Staat de markt hier voor open? Het antwoord was volmondig ja. Binnen een dag kwamen de eerste orders al binnen. En dat op een Nederlandse website. Tijd om te investeren in een nieuwe website en ons voor te stellen aan de buren. Begin 2020 verwachten wij live te gaan in drie landen naast Nederland. Ook in Nederland groeien we maand op maand en door historische data en groei te gebruiken kunnen we inspringen op de wensen van de markt. Zo verwachten we volgend jaar naar de 700 orders gemiddeld per maand te gaan en de eerste jaren te verdubbelen. Wij zijn er klaar voor, jij ook? Blijf jij plakken?