Crazylabels-update over coronavirus | Hoe zit het met: bestellen, produceren, bezorgen en annuleren

Crazylabels-update over coronavirus | Hoe zit het met: bestellen, produceren, bezorgen en annuleren

Crazylabels-update over coronavirus. Hoe zit het met bestellen, produceren, bezorgen en annuleren?

Het coronavirus, we worden er allemaal door geraakt. Of je nou consument of ondernemer bent. We begrijpen dat het een lastige situatie voor je is en dat je met vragen zit. We hebben een aantal zaken voor jou op een rijtje gezet, zo weet je wat je van ons kan verwachten. Kunnen we nog wel onze labels bestellen bij Crazylabels?

Het is misschien een geluk bij een ongeluk, maar na het succesvolle 2019 hebben we vorig jaar een aantal dingen besloten. Voor onze klanten wilden we in 2020 geen nee leveren. Hierdoor hebben we een beslissing gemaakt om een pand te huren en een enorme voorraad aan te leggen. Ons datateam heeft berekend dat we met de voorspelde groei van dit jaar minimaal zes maanden vooruit kunnen. De eerste maanden groeide we harder dan verwacht, maar ondanks dat is er alweer nieuwe voorraad aangelegd waardoor Crazylabels je vaste labelpartner kan blijven. Ook wij zien hamstergedrag bij onze vaste maar ook nieuwe klanten, waardoor de bestelde aantallen hoger zijn dan normaal. Dit mag, maar hoeft zeker niet. Wij kunnen je in heel 2020 voorzien van labels.

Hoe zit het met bezorgen?

Het antwoord op deze vraag kan natuurlijk snel veranderen. We zien in meerdere landen om ons heen een lock down. Consumenten mogen niet meer naar buiten en bedrijven sluiten volledig. In Nederland hebben we nog geen volledige lock down en zijn onze bezorgpartners nog altijd bereikbaar. Zo leveren wij ongeveer 99% met PostNL. Wij kregen gisteren het volgende bericht wat vooral betrekking heeft op onze klanten uit België, maar binnenkort ook voor Nederland kan gelden: De overheid in België heeft nieuwe maatregelen aangekondigd tegen het verspreiden van het coronavirus. Tot nog toe bezorgen we pakketten zoals je van ons gewend bent. De nieuwe maatregel van de Belgische regering om niet-essentiële winkels te sluiten vanaf 18 maart om 12.00 uur heeft als gevolg dat een deel van de PostNL-punten in België gesloten is. Dit heeft invloed op webwinkels die pakketten naar België versturen. In deze e-mail informeren we je hierover.

Bezorgoptie ‘ophalen op PostNL-punten’ vervalt

Het is niet meer mogelijk om de optie ‘ophalen op PostNL-punten’ aan te bieden voor pakketten naar België. De consument kan de bezorgoptie niet meer selecteren in de check-out, daarvoor hoef je zelf niets te doen. Het is belangrijk om je klanten hiervan op de hoogte te brengen via je eigen website.

Pakketten op PostNL-punten

De pakketten die voor 18 maart 12.00 uur nog niet zijn opgehaald, blijven opgeslagen bij het PostNL-punt. We doen er alles aan om hiervoor een oplossing te vinden. Pakketten die op dit moment onderweg zijn naar gesloten PostNL-punten worden teruggestuurd naar de afzender.

Thuisbezorging

In België geldt een tweede aanbiedpoging. Indien een consument bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst neemt, wordt dit pakket naar een PostNL-punt verstuurd dat openblijft. Consumenten worden op de hoogte gebracht, zodra zij hun pakket kunnen ophalen bij de betreffende locatie.

Kan ik mijn order annuleren?

Je kunt je bestelling bij Crazylabels altijd annuleren. Dit geldt voor al onze producten. Heb je, je bestelling op een later moment nodig? Dan houden wij het voor je vast en versturen we het wanneer dit mogelijk is.

Kan het virus overgedragen worden door een pakket of de labels?

Dit zegt het RIVM erover: De kans dat het virus op poststukken zit is in Nederland heel klein, maar niet helemaal uitgesloten. Daarnaast is de kans dat het virus dan nog besmettelijk is ook heel klein. Er is geen bewijs dat mensen door post besmet zijn geraakt. In het algemeen raden we aan om regelmatig je handen te wassen. Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend. Dit kan variëren van enkele uren tot enkele dagen. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Bron: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden Advies is om te blijven bewegen, gezond te eten en eventueel extra vitamine te slikken. Dit kan in de vorm van CBD olie of andere voedingssupplementen.

Hoe zit het met de productie van de labels?

Zoals hierboven aangegeven hebben we altijd ruime voorraad. Op het moment dat een product zoals bijvoorbeeld de Dymo 99012 dreigt op te raken, dan kunnen wij gewoon produceren. Er wordt op dit moment ook geproduceerd. Omdat wij met verschillende productielocaties werken, verwachten wij niet dat alles volledig stil komt te liggen.

Wat doet Crazylabels aan het coronavirus?

De gezondheid staat bij ons voorop. Voor onze klanten en medewerkers. Zo bezoekt onze verkoop op dit moment niet fysiek klanten. Onze medewerkers worden gecontroleerd voordat ze naar het werk gaan en eenmaal op werk aangekomen zorgen we voor een hygiënische werkomgeving.

Alle punten op een rij:

  • Crazylabels heeft genoeg voorraad om jou te voorzien van labels
  • Onze productielocaties produceren gewoon door
  • Crazylabels werkt met meerdere productielocaties om zo het risico te verspreiden
  • Het is vrijwel onmogelijk dat het virus wordt overgedragen door een pakket of labels
  • In Belgie is het niet mogelijk om pakketten af te halen bij een afhaalpunt. Thuisbezorgen is wel mogelijk
  • Bezorging in Nederland gaat gewoon door
  • Pakketten worden niet vertraagd en levertijden worden gehaald
Wij wensen al onze klanten, maar ook ondernemers en consumenten sterkte komende tijd. 

Waar ben je naar opzoek?

Winkelmand