Black Friday, Cyber Monday en Kerst. Ben jij er klaar voor?

BLACK FRIDAY & CYBER MONDAY: BEN JIJ ER KLAAR VOOR? De feestdagen staan weer voor de deur. Dat betekent veel bestellingen, meer pakketjes en hopelijk een omzet waar je ‘u’ tegen zegt! De laatste weken van het jaar trappen we af met Black Friday en Cyber Monday: speciale aanbiedingen en pakkende acties moeten een hoop klanten naar jouw winkel of webshop lokken.

Ben jij klaar voor de donkere decembermaand?

Niet alleen Black Friday, maar ook Cyber Monday maakt zijn opwachting in Nederland. Wat betekenen deze dagen nou eigenlijk? Black Friday richt zich de dag na Thanksgiving Day voornamelijk op hoge kortingen bij fysieke winkels. Winkelaars zouden deze dag voor het eerst in de zwarte cijfers komen te staan, vandaar de naam Black Friday. Na het weekend is het de beurt aan webshops om zoveel mogelijk producten tegen scherpe prijzen te verkopen. Cyber Monday is het digitale antwoord op Black Friday en voor jou de ideale gelegenheid om de voorraad eens flink te laten slinken. Met een goede voorbereiding zijn ook jouw cijfers dit jaar gitzwart!

Kondig de feestdagen aan

Black Friday en Cyber Monday worden steeds bekender en populairder in Nederland. Ook jouw klanten weten dat ze op deze dagen de beste deal kunnen scoren. Laat jouw klant dus weten dat hij bij jou aan het juiste adres is voor dé actie van het jaar. Trigger je klant door aanbiedingen van te voren aan te kondigen, maar houd nog even geheim om welke producten het precies gaat. Zijn nieuwsgierigheid lokt hem uiteindelijk op Black Friday naar jouw winkel of webshop. Tip: laat de actie maximaal twee dagen lopen. De tijdsdruk zorgt ervoor dat jouw klant direct een aankoop doet.

Maak gebruik van social media

Op de dag zelf is het verstandig om een (digitale) nieuwsbrief te versturen. Ook een aankondiging in je webshop of winkel is een aanrader. Maar vergeet ook de kracht van social media niet. Gebruik verschillende kanalen om zoveel mogelijk potentiele klanten te bereiken. Hier kun je de klant vast ‘warm maken’ voor een aanbieding die eraan komt of de actie promoten. Zet altijd een link in de tekst, zodat de klant direct naar jouw webshop gaat om de bestelling te plaatsen.

Exclusieve deals voor loyale klanten

Black Friday is een goed moment om loyale klanten te laten zien dat je aan ze denkt. Vaste klanten zijn erg belangrijk voor jouw bedrijf. Het zijn ambassadeurs van jouw merk! Aan bestaande klanten ben je geen marketingkosten zoals Google Ads kwijt. Hij is al overtuigd van jouw product en kwaliteit. Waardeer loyale klanten door ze een persoonlijke korting te geven. Jij kent jouw klant dus weet precies met welke aanbieding je hem of haar blij maakt.

Waardeer loyale klanten door ze een persoonlijke aanbieding te geven
Verkoop online en offline

 

Niet elke klant komt naar je winkel en niet elke klant zal jouw webshop bezoeken. Probeer jouw acties daarom zoveel mogelijk online én offline te promoten. Hiermee trek je een breed publiek aan, wat jouw omzet weer vergroot.

Zorg dat je voorraad op orde is

‘Nee’ verkopen wil niemand. De kans dat jouw klant naar een ander gaat is erg groot. Zorg er daarom voor dat jouw voorraad op orde is. Een goed meetpunt bij het inkopen is de vergelijking met een jaar daarvoor. Wanneer zie je een duidelijke piek? En welk product werd het meest verkocht? Als jouw bedrijf nog volop in groei is, dan is een analyse van de voorgaande maanden ook erg belangrijk.

Heb je voldoende labels?

Voorraad op orde? Check. Aanbiedingen promoten? Check. Voldoende personeel? Check. Genoeg labels en verzendetiketten in huis? Dubbelcheck! Ook Crazylabels houdt rekening met de aankomende feestdagen, dus bij ons ben je altijd verzekerd van de beste kwaliteit tegen de scherpste prijs. En houd ons goed in de gaten, want misschien hebben wij met Black Friday en Cyber Monday wel een hele mooie aanbieding voor jou ;-).

Pakketjes versturen

Verstuur je veel post? Zorg ervoor dat je voldoende Dymo 99012-labels op voorraad hebt. Gaan er bij jou voornamelijk pakketten de deur uit? Dan kun je niet zonder de verzendetiketten van Zebra. Maar ook voor blanco en gekleurde etiketten en andere formaten labels zit je goed bij Crazylabels. Met de juiste voorbereiding weet jij zeker dat jouw klanten blijven plakken. Bekijk snel ons volledige aanbod en sla in die rollen! Wij wensen jou alvast succesvolle Black Friday en Cyber Monday!